ДОКУМЕНТИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВІДКРИТТЯ КОМПАНІЇ В ІТАЛІЇ
Для реєстрації бізнесу в Італії нам необхідно отримати наступні документіи від акціонерів і директорів компанії:
-
Завірені копії паспортів акціонерів / директорів / секретаря компанії;
-
Останній рахунок за комунальні послуги не пізніше 3х місяців, в якому вказана адреса проживання кожної особи;
-
Рекомендаційний лист з банку і виписка за останні 3 місяці на ім'я фізичної особи;
-
Особисте резюме;
-
Довідка / свідоцтво про несудимість;
-
Якщо акціонером є компанія, необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію та офіційний список директорів і акціонерів такої юридичної особи.
Оподаткування та звітність
Податковий рік в Італії починається з 1 січня і закінчується 31 грудня.
Юридичні особи зобов'язані подавати: бухгалтерський баланс, звіт про прибутки і збитки, примітки до бухгалтерської звітності і річний звіт.
Річні звіти не потрібні для малих підприємств, які готують скорочені баланси, якщо фінансові та економічні критерії наявні протягом двох фінансових років поспіль.
Річний звіт, аудиторський висновок, фінансова звітність, а також копія протоколу річних загальних зборів акціонерів (Assemblya dei soci) повинні бути подані в Комерційний Реєстр через 30 днів після річних загальних зборів акціонерів. Компанії з необмеженою відповідальністю (SNC, SAS) не зобов'язані публікувати свою звітність. Тим не менш, вони повинні опублікувати баланс і звіт про прибутки і збитки.
-
Товариства з обмеженою відповідальністю (зі статутним капіталом понад 120.000 євро) повинні призначити на річних загальних зборах акціонерів ревізійну комісію (collegio sindicale) в складі від трьох до п'яти членів.
-
Італійська податкова система складається з двох основних видів податків: прямих податків (або прибуткового податку) і непрямих податків.
-
Прибутковий податок з фізичних осіб (IRE). Фізичні особи, які є резидентами Італії, обкладаються IRE від свого доходу, отриманого по всьому світу. Фізичні особи, які не є резидентами Італії, обкладаються IRE тільки на доходи з італійських джерел. Мінімальна ставка податку становить 23%, максимальна - 39%. Крім того, з доходу, що перевищує 100.000 євро, стягується податок у розмірі 4%.
-
Корпоративний прибутковий податок (IRES). Корпорації-резиденти Італії оподатковуються IRES на доходи, одержувані по всьому світу. Компанії, які не є італійськими резидентами, оподатковуються IRES тільки на доходи з італійських джерел. Фіксована ставка податку становить 33%.
-
Італійська система податку на додану вартість (ПДВ) повністю відповідає правилам ПДВ Європейського Союзу. ПДВ бере на себе тільки кінцевий споживач, а на верхньому рівні вхідний ПДВ віднімається постачальниками товарів і послуг. ПДВ нараховується на будь-які поставки або послуги, які вважаються виконаними або наданими на території Італії. Ставка встановлена на рівні 20%.
-
Три основні податки, що утримуються у джерела виплати: податок у джерела виплати дивідендів, податок у джерела виплати відсотків і податок у джерела виплати роялті.
Як правило, дивіденди, що виплачуються фізичним особам - резидентам Італії з несуттєвою часткою в італійських корпораціях, обкладаються 12,5% залишковим податком у джерела виплати.
Дивіденди, що виплачуються нерезидентам, оподатковуються у джерела виплати в розмірі 27%. Зниження ставки податку можливо відповідно до угод про уникнення подвійного оподаткування, укладених між Італією і країною-резидентом одержувача.
ЯКІ ТИПИ ПІДПРИЄМСТВ ІСНУЮТЬ В ІТАЛІЇ?
Ви можете зареєструвати будь-яку з наступних типів компаній в Італії:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю (SrL)
-
Краще рішення для малого та середнього бізнесу;
-
Мінімальний акціонерний капітал складає 10 000 євро для 1 акціонера, 2 500 євро для 2 і більше акціонерів. Ми рекомендуємо мати як мінімум двох акціонерів;
-
Потрібен як мінімум один директор;
-
Відсутність обмежень для іноземних акціонерів;
-
Бухгалтерська звітність подається щорічно.
2. Акціонерне товариство (SpA)
• Найкраще підходить для середніх і великих компаній;
• Мінімальний статутний капітал складає 120 000 євро;
• Потрібен як мінімум один директор;
• Відсутність обмежень для іноземних акціонерів;
• Бухгалтерська звітність подається щорічно до Комерційного Реєстру.
3. Філії
• Іноземна материнська компанія несе відповідальність за всіма зобов'язаннями італійського філії;
• Потрібен як мінімум один директор;
• Бухгалтерська звітність повинна вестися, але вимог до звітності не існує;
• Повинні бути надані завірені переклади документів про реєстрацію "материнських" компаній;